September 2015

September 2015

Nya Trender som gynnar affärsutvecklingen

Bli medveten om dolda resurser
Hållbar, lönsam och effektiv affärsutveckling uppnås när ledarna kan frigöra sin potential, leda från sitt hjärta, vara engagerade och ansvarstagande. Idag har inte företagen råd att ha ledare och medarbetare som bara är fysiskt närvarande. Idag krävs det att alla bidrar med hela sin potential och tar ansvar för den gemensamma sak som är företagens stabilitet, utveckling, konkurrenskraft och sysselsättning. En av vinsterna med de trendiga och förmodligen bestående metoderna som beskrivs i artikeln är att de inte bara skapar lönsamma företag och organisationer. De skapar också mening och glädje. Anställda som trivs är friskare och med trivsel ökar produktiviteten.

Inbound Marketing
Idag måste man som företagare anpassa inte bara sina produkter och tjänster utan också hur man marknadsför och säljer dem. Det gamla sättet att marknadsföra där man genom att betala för att synas, mot många samtidigt och hoppas att någon nappar, fungerar inte på samma sätt. Det nya är Inbound marketing. Det drar ideala kunder direkt till din verksamhets tröskel. Du matchar utbildande innehåll med specifika utmaningar som dina prospekts har och söker lösningar på i rätt ögonblick i deras köpprocess. Det gör att många kan tipsa om ditt företag och om hur nöjda de är. De kanske t o m väljer att dela ditt innehåll vidare i sociala medier vilket i sin tur ökar trafiken in till er webbplats och antalet leads och förfrågningar. Leadsgenerering på rätt sätt gör att du blir ”top of mind”.

Genom att sälja förtroende, kunskap och kompetens, snarare än produkter och tjänster, kommer ditt företag att sticka ut i förhållande till andra aktörer som fortsätter på den gamla vägen. I de nya artiklarna ger författarna flera tips om vad du och ditt företag behöver göra.

Nya artiklar
10.13. Lyssna inåt och bli medveten om dina dolda resurser
11.16. Inbound Marketing

Redaktion: Mats Sandström m.fl.
Kontakt: afu@bonnierledarskap.se