Mars 2014

Lyckas med affärerna i Asien och skapa ett försprång med din förmåga att sälja

Fascinerande länder och marknader med enorma möjligheter för företag med rätt förhållningssätt och timing... Ska man etablera sig på den asiatiska marknaden gäller det att känna till en hel del bakgrundsfakta. Utöver det, är det dags att hämta inspiration från de senaste trenderna inom B2B-försäljning.

Att lyckas i affärer med Kina/Asien
Det gäller att veta vad som eftersträvas, vilka regler som gäller, det politiska systemet, kultur och sociala faktorer. Det kan vara via egna erfarenheter, genom att läsa och studera inte minst språket. Eller så tar man hjälp av någon som besitter stor erfarenhet. Första delen av denna artikel bygger på en intervju med Frédéric Cho, Special Advisor, Asia Corporate Finance, Handelsbanken Capital Markets.

Är du rustad för att leda ett mobilt B2B-säljteam?
På den snabbrörliga B2B-marknaden bygger framgångar i försäljning inte enbart på att man har konkurrenskraftiga produkter och tjänster; de kräver också att man skapar ett försprång när det gäller säljförmåga. Jorge Lopez Quinones, Trend Analyst på ProSales Institute låter oss därför inleda 2014 med att utforska hur säljchefer kan leda en alltmer mobil, virtuell och samarbetsbaserad B2B-försäljningsorganisation.

Sätt in nya och ersätt gamla artiklar och index
1.2. Författare
3.2. Att lyckas i affärer med Kina/ Asien
5.8. Är du rustad för att leda ett mobilt B2B-säljteam?

Artikel som utgår från pärmen (men finns kvar på webben)
10.2. Kundtillfredsställelse, Lönsamhet och Arbetsglädje

Redaktion: Mats Sandström m.fl.

Har du funderingar, tips eller frågor?
Kontakta gärna redaktionen på afu@bonnierledarskap.se