Januari 2014

Ta tillvara på varje möte och möjlighet

Vad man säger i telefon, hur visitkorten ser ut och vilket första intryck man gör är betydelsefullt. Gör man ett rörigt intryck upplevs man som rörig. Trygg, enhetlig och stolt utstrålning säljer. Börja med det övergripande och gå sedan vidare mot mer konkreta s.k. touchpoints. Var så god. Här är två artiklar som kan ge dig och dina säljare kraft för att göra fler affärer.

Effektivisera din försäljning
Du, som chef, har ett stort intresse av att dina anställda gör det de ska men också med hög effektivitet. Med andra ord, du vill att de ska göra så mycket rätt aktiviteter på så kort tid som möjligt. Arbetet är en viktig del i livet, men återhämtningsstunderna är minst lika viktiga för att kunna prestera och därför gäller det att hålla ett högt momentum på arbetet för att få tid till avkoppling.

20 konkreta punkter som hjälper dig bygga och leva ditt varumärke
Djävulen sitter i detaljerna. Det förvånar mig ofta hur många som missar att vårda och utveckla sitt varumärke i vardagen. Även i det lilla. Ingen tror att konkurrensen kommer minska i framtiden. Tvärtom. Då gäller det att ta tillvara varje möte och se det som en möjlighet. Både i levande livet och i den visuella kommunikationen. Allt kommunicerar. Allt påverkar varumärket. Allt påverkar försäljningen.

Nya artiklar
1.2. Länkar och kontakter
3.9. Effektivisera din försäljning
11.11. One company, one voice?

Expertredaktion: Rolf Laurelli m.fl.

Dina synpunkter på innehållet i handboken är viktiga!
Skriv till sal@bonnierledarskap.se